Szczegóły
powrót do listy przetargówOdbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Siemień oraz PSZOK-u w 2021 i 2022 r.
Opis przedmiotu zamówienia.
- Powierzchnia Gminy Siemień wynosi 110,93 km2.
- Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Gminy Siemień wynosi 4875 osób.
- Orientacyjna liczba nieruchomości zamieszkałych, z których będą odbierane odpady komunalne szacuje się na 1317 sztuk, na wszystkich nieruchomościach prowadzona jest segregacja odpadów komunalnych.
- Szacunkowa ilość odpadów planowanych do odbioru i transportu wynosi 1000Mg. Ilość wytworzonych iodebranych z terenu Gminy Siemień odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Podaną wyżej ilość odpadów należy traktować jako orientacyjną i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia czy odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości.
- Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na:
- a) odbiorze i transporcie odpadów komunalnych z terenu gminy Siemień w terminie od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2022 r. z nieruchomości zamieszkałych oraz PSZOK–u,
- b) wyposażeniu obsługiwanych nieruchomości jednorodzinnych w worki do selektywnego zbierania odpadów, które będą dostarczane właścicielom nieruchomości podczas wykonywania odbioru odpadów w ilości „worek za worek” lub według zapotrzebowania ilościowego,
- c) wyposażeniu Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w kontenery na odpady komunalne – zgodnie z zapotrzebowaniem zgłaszanym przez zamawiającego,
- d) odbiorze odpadów, które zostaną wystawione przez mieszkańców przed posesję w systemie akcyjnym tzw. „wystawka”.
- Odpady zebrane z terenu gminy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych wskazanej w Planie gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2022, a w przypadku jej awarii dostarczenia na własny koszt do instalacji wskazanych jako zastępcze.
- W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odebrać następujące rodzaje odpadów komunalnych:
1) Odpady zebrane selektywnie z podziałem na:
- papier,
- metal, tworzywa sztuczne,
- szkło oraz stłuczkę szklaną
- odpady ulegające biodegradacji
- pozostałe odpady zbierane selektywnie
- odpady dostarczone do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych
2) Zmieszane odpady komunalne
- W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie odbierać odpady komunalne z nieruchomości zamieszkałych z następującymi częstotliwościami:
- papier – co najmniej 1 raz na 2 miesiące;
- szkło - co najmniej 1 raz na 2 miesiące;
- metale i tworzywa sztuczne - co najmniej 1 raz na 2 miesiące;
- odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów – w okresie od kwietnia do października – jeden raz na dwa tygodnie, a w pozostałych miesiącach - jeden raz na miesiąc;
- niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – w okresie od kwietnia do października – jeden raz na dwa tygodnie, a w pozostałych miesiącach - jeden raz na miesiąc;
- odpady wielkogabarytowe– 2 razy w roku;
- zużyte opony - nie rzadziej niż 1 raz na 12 miesięcy.
Odpady z PSZOK odbierane w miarę potrzeb po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby.
- Dopuszcza się odbiór odpadów z podziałem na 3 rejony:
1) Rejon 1 - GRÓDEK SZLACHECKI, MIŁKÓW, MIŁKÓW KOLONIA, NADZIEJA, SEWERYNÓWKA, TULNIKI, WŁADYSŁAWÓW, WOLA TULNICKA
2) Rejon 2 - JEZIORO, ŻMINNE, AUGUSTÓWKA, GLINNY STOK, SIEMIEŃ
3) Rejon 3 - AMELIN, DZIAŁYŃ, JULIPOL, ŁUBKA, POMYKÓW, WIERZCHOWINY NOWE, WIERZCHOWINY STARE,, WÓLKA SIEMIEŃSKA.
UWAGA!!!
Wykonawca zobowiązany jest tak ustalić harmonogram odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na stałe, aby termin ten nie pokrywał się z odbiorem odpadów od przedsiębiorców oraz z nieruchomości niezamieszkałych.
- Wykonawca zobowiązany jest przygotować (przed podpisaniem umowy) harmonogram odbioru odpadów komunalnych, zgodny z częstotliwością ich odbioru wymienioną w pkt. 8. Pierwszy harmonogram obejmujący okres od 01.01.2021 r. do
31.12.2021 r. powinien zostać opracowany i przedłożony Zamawiającemu w terminie 7 dni od podpisania umowy. Drugi harmonogram obejmujący okres od 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r. powinien zostać opracowany i przedłożony Zamawiającemu w terminie do dnia 30.11.2021 r. Wykonawca uzyska pisemną akceptację projektu harmonogramu przez Zamawiającego. Po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, harmonogramy w ilości 1500 szt. powinny zostać dostarczone do siedziby Zamawiającego.
Harmonogram winien być tak skonstruowany, aby obejmował odbiór poszczególnych frakcji.
- Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia, w dniu odbioru odpadów, właścicieli nieruchomości, od których odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny w worki w ilości i rodzaju odpowiadającemu wystawionym workom w danym miesiącu.
Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów:
- a) folia polietylenowa LDPE,
- b) pojemność – 120 dm³
- c) kolor – żółty, zielony, brązowy, niebieski, czarny
- d) grubość – co najmniej 40 mikronów,
- e) nadruk – jednostronny, kolor nadruku odmienny od koloru worka,
- żółte z napisem „Metale i tworzywa sztuczne”
- zielone z napisem „Szkło”
- brązowe z napisem „Bio”
- niebieskie z napisem „Papier”
- Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania rocznych sprawozdań zgodnie z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1439 ze zm.),
- Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia kontroli pojazdu w dniu odbioru odpadów na terenie Gminy Siemień.
- Wykonawca zapewnia Zamawiającemu dostęp na bieżąco do monitoringu tras przejazdu pojazdów wykorzystywanych do realizacji usługi.
- Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć (na okres obowiązywania umowy, jeżeli zajdzie taka potrzeba) pojemniki do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zgodnie zapotrzebowaniem przesłanym przez Zamawiającego. Pojemniki powinny zostać dostarczone w ciągu 4 dni od dnia przedstawienia zapotrzebowania.
15.Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów wraz z fakturą za dany miesiąc.
- Wykonawca zobowiązany jest do:
- osiągnięcia określonych poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła,
- osiągnięcia określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych,
- ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania,
zgodnie z art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1439 ze zm.), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających
biodegradacji przekazywanych do składowania i zgodnie z Planem gospodarki odpadami województwa lubelskiego 2022.
- W dniu odbioru odpadów Wykonawca zobowiązany jest zorganizować załadunek zebranych odpadów sprzed posesji oraz zapewnić odpowiednie środki transportu umożliwiające transport odpadów do miejsca ich zagospodarowania.
- W sytuacjach nadzwyczajnych (np. nieprzejezdność, zamknięcie drogi, awaria), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą.
- Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych w sposób, który zapewni odpowiedni stan sanitarny poprzez zapobieganie wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków w czasie odbioru i transportu, a w przypadku wysypania – obowiązany natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania.
- Wykonawca jest zobowiązany odbierać odpady zbierane selektywnie w sposób zapobiegający ich mieszaniu.
- Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego lub wymiana należy do Wykonawcy.
- Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania czystości urządzeń i pojazdów, którymi będzie odbierał i transportował odpady w celu osiągnięcia wymaganego standardu świadczonych usług.
- Za ewentualne szkody spowodowane w ramach wykonywania przedmiotu umowy na nieruchomościach odpowiada Wykonawca. W szczególności w przypadku uszkodzenia lub zniszczenia mienia Zamawiającego lub osób trzecich w toku realizacji przedmiotu umowy. Wykonawca zobowiązuje się doprowadzić go do stanu pierwotnego i naprawić szkodę na własny koszt. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone przez pojazdy odbierające odpady. Wykonawca zobowiązuje się dostosować wielkość i rodzaj pojazdów odbierających odpady do tonażu, szerokości, rodzaju nawierzchni i innych parametrów dróg.
- Wykonawca zachowa uzyskane w trakcie realizacji umowy dane, a w szczególności dane osobowe, w poufności, będzie przestrzegał zasad wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych i nie wykorzysta ich do innych celów niż wynikające z realizacji przedmiotowego zamówienia.
- Wykonawca jest odpowiedzialny za standard sanitarny usług oraz ochrony środowiska. Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi, w tym rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013, poz. 122).
- Wykonawca, na każde pisemnie żądanie Zamawiającego udostępni niezwłocznie (w ciągu 3 dni roboczych) wszelkie dane lub inne informacje związane z realizacją zamówienia.
27. Wykonawca jest obowiązany do realizacji zgłoszeń/reklamacji od Zamawiającego tj. m.in. odbiór odpadów z nieruchomości zamieszkałych po zgłoszeniu telefonicznym, nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze.