Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Siemień

Logo - Urząd Gminy Siemień

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemieniu

Jednostka ogłaszająca
Urząd Gminy Siemień
Data ogłoszenia
2022-11-15
Termin składania dokumentów
2022-11-30
Wymagane wykształcenie
  • posiadanie wykształcenia wyższego oraz specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
    (Dz. U. z 2021 r., poz. 2268 z późn. zm.);
  • posiadanie co najmniej 3-letniego stażu pracy w pomocy społecznej
Wymagania związane ze stanowiskiem
  • posiadanie obywatelstwa polskiego;
  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  • brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
    z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • nieposzlakowana opinia;
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;
  • znajomość aktualnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności z zakresu pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, postępowania wobec dłużników alimentacyjnych, funduszu alimentacyjnego, dodatków mieszkaniowych, Dobrego startu, Stypendiów socjalnych, Karty Dużej Rodziny, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, postępowania administracyjnego, prawa energetycznego, kodeksu pracy, finansów publicznych, zamówień publicznych, samorządu gminnego, ochrony danych osobowych, kodeksu pracy oraz aktów wykonawczych.
  • umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi oraz gospodarką finansową jednostki;
  • umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji;
  • poczucie odpowiedzialności za swoja pracę;
  • prawo jazdy kat. B;
  • umiejętność praktycznego stosowania przepisów;
  • umiejętność analizy dokumentów i sporządzania pism urzędowych;
  • umiejętność poprawnego prowadzenia postępowania administracyjnych;
  • umiejętność obsługi komputera w tym pakietu Microsoft Office oraz urządzeń biurowych;
  • predyspozycje osobowościowe tj.: uprzejmość w kontaktach z petentem, zdyscyplinowanie, rzetelność w wykonywaniu zadań, kreatywność, empatia, umiejętność pracy w zespole, umiejętność skutecznego komunikowania się, odpowiedzialność, terminowość, rzetelność; sumienność, obowiązkowość, bezstronność, łatwość nawiązywania kontaktów z ludźmi, wysoka kultura osobista.
Zakres obowiązków

Do głównych zadań wykonywanych na stanowisku należeć będzie:

  • Dokonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemieniu;
  • Zarządzanie, nadzorowanie i kierowanie pracą Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemieniu i podległych pracowników;
  • Reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz;
  • Dbałość o zapewnienie i utrzymanie odpowiedniego poziomu usług świadczonych przez GOPS;
  • Prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej zgodnie z delegacjami ustawowymi oraz upoważnieniami Rady Gminy Siemień i Wójta Gminy Siemień, a w szczególności: w sprawach
    z zakresu wspierania rodziny, w sprawach świadczeń rodzinnych, w sprawach
    o przyznanie dodatków mieszkaniowych, w sprawach wobec dłużników alimentacyjnych, w tym wypłacania świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
    w sprawach świadczeń z funduszu alimentacyjnego, w sprawach prowadzenia wywiadów alimentacyjnych oraz odbierania oświadczeń majątkowych od dłużników alimentacyjnych, w sprawach prawa do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w sprawach przyznania lub odmowy przyznania pomocy finansowej realizowanej w ramach rządowych programów wspierania osób pobierających świadczenia pielęgnacyjne, realizacji zadań wynikających z ustawy o Karcie Dużej Rodziny, w sprawach świadczeń wychowawczych 500+, w sprawach o świadczenia dobry start, w sprawach o ustalenie uprawnień do przyznania jednorazowego świadczenia na dziecko zgodnie z ustawą o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin " Za życiem";
  • Przygotowywanie oceny zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej;
  • Wydawanie zarządzeń wewnętrznych i poleceń służbowych w sprawach dotyczących

pracy i funkcjonowania GOPS;

  • Nadzór nad sprawozdawczością merytoryczną w zakresie realizowanej pomocy społecznej oraz nad sprawozdawczością finansową;
  • Sporządzanie planu finansowego na rok budżetowy oraz nadzorowanie realizacji budżetu;
  • Dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym GOPS, przestrzeganie dyscypliny budżetowej przy ścisłej współpracy ze skarbnikiem Gminy oraz głównym księgowym GZOS;
  • Nadzór nad realizacją zamówień publicznych w podległej jednostce zgodnie z ustawą

prawo zamówień publicznych;

  • Przygotowywanie projektów aktów prawnych wydawanych przez Radę Gminy Siemień oraz Wójta Gminy Siemień dotyczących funkcjonowania i realizacji zadań przez GOPS;
  • Składanie Radzie Gminy corocznych sprawozdań z działalności GOPS oraz przedstawienie potrzeb w zakresie pomocy społecznej;
  • Zarządzanie majątkiem GOPS i właściwe jego zabezpieczenie oraz terminowe przeprowadzanie i rozliczenie inwentaryzacji majątku GOPS;
  • Organizacja obsługi i działalności administracyjnej, finansowej i gospodarczej GOPS poprzez wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zapewniających zgodność przetwarzania danych osobowych przez GOPS z przepisami o ochronie danych osobowych;
  • wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy oraz wynikających z potrzeb mieszkańców Gminy.
Wymagane dokumenty
  • list motywacyjny;
  • kwestionariusz osobowy lub CV;
  • odpis lub uwiarygodniona kserokopia dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie oraz posiadane kwalifikacje zawodowe;
  • kserokopia innych dokumentów potwierdzających posiadane umiejętności i kwalifikacje;
  • kserokopia świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających dotychczasowy przebieg zatrudnienia lub w razie pozostawania w zatrudnieniu – zaświadczenie oraz kserokopie dokumentów o posiadanym doświadczeniu zawodowym i stażu pracy;
  • oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu
    z pełni praw publicznych;
  • oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyśle przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
Warunki pracy
  • stanowisko administracyjne, kierownicze urzędnicze;
  • wymiar zatrudnienia: 1 etat;
  • rodzaj umowy: zatrudnienie na podstawie umowy o pracę;
  • miejsce wykonywania pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Siemieniu,
    Stawowa 1b, 21-220 Siemień oraz prowadzenie czynności poza jednostką;
  • praca w pomieszczeniach biurowych z obsługą komputera i urządzeń biurowych powyżej 4 godzin;
  • pracownik wykonywał będzie obowiązki zgodnie z ustalonym przez przełożonego zakresem czynności;
  • zatrudniona osoba będzie pracownikiem samorządowym na stanowisku urzędniczym którego obowiązki i uprawnienia określa ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz ustalony w zakładzie pracy regulamin pracy i wynagradzania.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W miesiącu październik 2022 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób
niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać, w zamkniętej kopercie, w sekretariacie Urzędu Gminy w Siemieniu (od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30-15.30) lub drogą pocztową na adres: Urząd Gminy Siemień, ul. Stawowa 1 B, 21-220 Siemień z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemieniu” w terminie do dnia 30 listopada 2022 roku do godz. 1530

 

Wskazany termin jest jednoznaczny z wpływem dokumentów aplikacyjnych do Urzędu.

Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.

Wymagane dokumenty aplikacyjne muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem oraz stosowną klauzulą dotyczącą wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do realizacji procesu rekrutacji.

Uwagi
  • Nabór odbywać się będzie zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 21 listopada
    2008 r. o pracownikach samorządowych;
  • Konkurs przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez Wójta Gminy Siemień;
  • Komisja dokona w I etapie: analizy dokumentów aplikacyjnych i ustali listę kandydatów spełniających wymogi formalne, w II etapie: przeprowadzi test wiedzy oraz rozmowykwalifikacyjne z kandydatami spełniającymi wymogi formalne, wyłoni najlepszych kandydatów spełniających wymagania niezbędne orazw największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, których przedstawiWójtowi celem zatrudnienia wybranego kandydata;
  • Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni o terminie
    przeprowadzenia testu wiedzy i rozmowy kwalifikacyjnej telefonicznie lub pocztą elektroniczną na wskazany w ofercie numer telefonu lub adres e–mail.
  • Informacja o wynikach naboruumieszczona zostanie w Biuletynie Informacji publicznej oraz na tablicyinformacyjnej w Urzędzie Gminy w Siemieniu.
  • Dokumenty aplikacyjne kandydata, wyłonionego w drodze naboru zostają dołączone
    do jego akt osobowych.
  • Dokumenty osób, które w procesie rekrutacji otrzymały największą liczbę punktów
    i zostały umieszczone w protokole przechowywane są zgodnie z instrukcją kancelaryjną przez okres 2 lat, a następnie przekazywane do archiwum zakładowego.
  • Kandydatowi nie przysługuje roszczenie o nawiązanie stosunku pracy. W stosunku
    do czynności związanych z naborem nie przysługuje droga odwoławcza.

 

 

 

 

 

 

 

  • Nabór odbywać się będzie zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 21 listopada
    2008 r. o pracownikach samorządowych;
  • Konkurs przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez Wójta Gminy Siemień;
  • Komisja dokona w I etapie: analizy dokumentów aplikacyjnych i ustali listę kandydatów spełniających wymogi formalne, w II etapie: przeprowadzi test wiedzy oraz rozmowykwalifikacyjne z kandydatami spełniającymi wymogi formalne, wyłoni najlepszych kandydatów spełniających wymagania niezbędne orazw największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, których przedstawiWójtowi celem zatrudnienia wybranego kandydata;
  • Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni o terminie
    przeprowadzenia testu wiedzy i rozmowy kwalifikacyjnej telefonicznie lub pocztą elektroniczną na wskazany w ofercie numer telefonu lub adres e–mail.
  • Informacja o wynikach naboruumieszczona zostanie w Biuletynie Informacji publicznej oraz na tablicyinformacyjnej w Urzędzie Gminy w Siemieniu.
  • Dokumenty aplikacyjne kandydata, wyłonionego w drodze naboru zostają dołączone
    do jego akt osobowych.
  • Dokumenty osób, które w procesie rekrutacji otrzymały największą liczbę punktów
    i zostały umieszczone w protokole przechowywane są zgodnie z instrukcją kancelaryjną przez okres 2 lat, a następnie przekazywane do archiwum zakładowego.
  • Kandydatowi nie przysługuje roszczenie o nawiązanie stosunku pracy. W stosunku
    do czynności związanych z naborem nie przysługuje droga odwoławcza.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki
  • pdf 358 KB pobrano: 48 razy
  • pdf 182 KB pobrano: 24 razy
  • pdf 24,3 KB pobrano: 145 razy

  • Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Administrator Bip
    Dodano do BIP dnia 15-11-2022 15:03:38