Deklaracja dostępności
1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego
Urząd Gminy Siemień (ul. Stawowa 1B, 21-220 Siemień, tel: (83) 354-70-01, fax: (83) 306-82-71, email: urzad@siemien.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Urząd Gminy Siemień.
2. Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2017-08-18.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2017-08-18.
3. Dane kontaktowe
W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Bartłomiej Olek, e-mail: informatyk@siemien.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 833548086. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.
4. Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa Urzędu Gminy Siemień jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- Na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów dla osób Głuchych.
- Zamieszczone na stronie aktualności w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości gdyż były skanowane.
- Zamieszczone na stronie aktualności w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości gdyż zostały przesłane przez podmiot zewnętrzny.
- Opublikowane zdjęcia nie posiadają opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
- Wszystkie elementy nietekstowe, umieszczone na stronie internetowej, takie jak: zdjęcia, obrazki ozdobne, ikony, itp., posiadają szczegółowy opis.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-03-30. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Urzędu Gminy.
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:
- podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
- możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
- uporządkowana przejrzysta mapa strony,
- artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
- treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
- strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.
5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-31. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
6. Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
7. Skróty klawiaturowe
Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.8. Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy w Siemieniu mieści się na w budynku, który nie jest przystosowany do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się. Ewakuacja z budynku odbywa się w sposób tradycyjny za pomocą dwóch dróg ewakuacyjnych. Jest tablica informacyjna o rozkładu pomieszczeń w budynku. Raport dotyczy części budynku, w której mieści się Urząd Gminy Siemień. Na parterze budynku znajdują się jeszcze Zakład Gospodarki Komunalnej (2 pomieszczenia), Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej (4 pomieszczenia) i Gminny Zespół Obsługi Szkół (1 pomieszczenie). Przy wejściu głównym do budynku od ul. Stawowej nie ma podjazdu ułatwiającego wejście do budynku. Przed budynkiem jest wydzielone, oznakowane miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wewnątrz budynku nie ma windy, przy schodach zamontowana jest barierka, początek i koniec schodów na każdej kondygnacji nie jest oznaczony kolorowymi taśmami. Szerokość drzwi wejściowych do budynku jest przystosowana do korzystania przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich. Osoby mające problem z poruszaniem się które chcą załatwić sprawę w pokojach mieszczących się na I piętrze budynku powinny telefonicznie zgłosić się pracownika właściwego dla danej sprawy, który obsłuży daną osobę poza budynkiem. Na parterze znajduje się łazienka z dostępem dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.