Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Siemień

Logo - Urząd Gminy Siemień

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Podinspektor ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego

Jednostka ogłaszająca
Urząd Gminy Siemień ul. Stawowa 1B 21-220 Siemień
Data ogłoszenia
2025-05-12
Termin składania dokumentów
2025-05-23
Wymagane wykształcenie

 

Wymagania dodatkowe dot. wyksztalcenia:

  • wykształcenie wyższe preferowane: administracja, prawo, zarządzanie kryzysowe, bezpieczeństwo narodowe;
  •            posiadanie minimum rocznego stażu pracy w administracji. 

Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne do ubiegania się o zatrudnienie:

-   posiadanie obywatelstwa polskiego z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1135);

-   posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

-   brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

-   nieposzlakowana opinia;

-   stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;

-   wykształcenie wyższe.

 

Uwaga: Osoby nie spełniające wszystkich wymagań niezbędnych nie zostaną dopuszczone
do udziału w prowadzonym postępowaniu
.  

 

Wymagania dodatkowe:

-        posiadanie minimum rocznego stażu pracy w administracji;

-        wykształcenie wyższe preferowane: administracja, prawo, zarządzanie kryzysowe, bezpieczeństwo narodowe;

-        znajomość zagadnień z zakresu ustaw: o ochronie ludności i obronie cywilnej, samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, zarządzaniu kryzysowym, o obronie ojczyzny, o ochotniczych strażach pożarnych, kodeksu postępowania administracyjnego, kodeksu pracy oraz przepisów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz aktów wykonawczych do tych ustaw.

-        posiadanie doświadczenia zawodowego w zakresie pracy w administracji publicznej;

-        dyspozycyjność, komunikatywność;

-        zdolność do podejmowania decyzji i samodzielnego rozwiązywania problemów;

-        zdolności interpersonalne i organizacyjne;

-        odporność na stres, umiejętność pracy w zespole i pod presją czasu;

-        umiejętność analitycznego myślenia oraz koordynowania działań;

-        wysoka kultura osobista, uprzejmość, życzliwość, odpowiedzialność, bardzo dobra organizacja pracy;

-        umiejętność obsługi elektronicznego systemu obiegu dokumentów;

-        znajomość obsługi komputera w zakresie pakietu biurowego (edytor tekstów, arkusz kalkulacyjny, poczta) oraz urządzeń biurowych;

-        poczucie odpowiedzialności za swoja pracę.

Zakres obowiązków

Do głównych zadań wykonywanych na stanowisku należeć będzie:

-   realizacja zadań związanych z zapewnieniem procesu kierowania działaniami w zakresie monitorowania, analizowania i prognozowania rozwoju zagrożeń, planowania, reagowania i usuwania skutków zagrożeń na terenie gminy;

-   opracowywanie, uzgadnianie i aktualizowanie dokumentów planistyczno­-organizacyjnych oraz koordynacja realizacji przedsięwzięć i procedur w nim zawartych m.in. planu ochrony zabytków, planów ewakuacji (przyjęcia) ludności, planu zaopatrzenia w wodę w warunkach szczególnych, plan Zastępczych Miejsc Szpitalnych.

-   współpraca z jednostkami OSP, KP PSP w Parczewie, KP Policji w Parczewie, Starostwem Powiatowym i jego jednostkami organizacyjnymi, WOT, Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego w Parczewie;

-   prowadzenie dokumentacji Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;

-   wykonywanie innych poleceń szefa Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;

-   opracowywanie i utrzymywanie dokumentacji operacyjnej funkcjonowania gminy, organizacja wykonywania zadań obronnych Urzędu przewidzianych do realizacji podczas określonych etapów podwyższania gotowości obronnej państwa;

-   planowanie działalności w zakresie zadań obrony cywilnej;

-   udział w szkoleniach, ćwiczeniach obrony cywilnej i w prowadzeniu doraźnych ćwiczeń
i treningów zgodnie z założeniami;

-   nadzór, przygotowanie i zapewnienie działania systemu wczesnego ostrzegania i systemu wczesnego alarmowania w gminie w przypadku zagrożeń;

-   realizacja przedsięwzięć związanych z udziałem sił i środków obrony cywilnej w akcjach zapobiegania i likwidacji klęsk żywiołowych oraz prowadzenie akcji ratunkowych;

-   planowanie, nadzór i prowadzenie szkoleń i ćwiczeń z kadrą kierowniczą Urzędu;

-   planowanie i rozdzielanie środków finansowych przeznaczonych i przyznawanych
na realizację zadań z zakresu obrony cywilnej,

-   dokonywanie oceny stanu przygotowania Obrony Cywilnej i przedstawiania w tym zakresie wniosków wójtowi,

-   prowadzenie magazynu sprzętu obrony cywilnej oraz bieżące prowadzenie dokumentacji dotyczącej magazynu,

-   sporządzanie planu, dokumentacji i udział w przygotowaniu i organizowaniu zadań związanych z akcją kurierską, bieżąca aktualizacja planów rozwinięcia akcji kurierskiej
i innych form doręczania kart powołania oraz utrzymywanie zespołów AK w stałej gotowości do działania,

-   organizacja i prowadzenie ćwiczeń, szkoleń, instruktaży i treningów gminnych,

-   udział w powiatowych i wojewódzkich treningach, szkoleniach i ćwiczeniach,

-   przygotowanie, koordynowanie i nadzorowanie działania Systemu Wczesnego Ostrzegania (SWO) Systemu Wykrywania i Alarmowania (SWA) ludności oraz Systemu Wczesnego Ostrzegania (SWO) na terenie gminy;

-   realizacja planowania operacyjnego i programowania obronnego;

-   przygotowanie systemu obronnego państwa, umożliwiającego mobilizacyjne rozwinięcie Sił Zbrojnych RP;

-   przygotowanie do realizacji zadań wynikających z obowiązków państwa – gospodarza realizowanych na rzecz wojsk sojuszniczych;

-   przygotowanie do realizacji zadań w zakresie kierowania obroną państwa;

-   przygotowanie do realizacji zadań wynikających ze stanów gotowości obronnej państwa;

-   planowanie i organizowanie świadczeń na rzecz obrony;

-   planowanie i realizacja przedsięwzięć gospodarczo – obronnych;

-   realizacja wyłączenia pracowników z obowiązku pełnienia służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny na potrzeby organów administracji publicznej i innych jednostek organizacyjnych;

-   planowanie i organizacja szkolenia obronnego;

-   planowanie i wykonywanie kontroli realizacji zadań obronnych;

-   opracowywanie i aktualizacja Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego oraz koordynacja realizacji przedsięwzięć i procedur w nim zawartych;

-   opracowywanie i aktualizacja Planu operacyjnego ochrony przed powodzią dla gminy;

-   koordynowanie z ramienia Urzędu działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem zagrożeń na terenie gminy;

-   planowanie i organizowanie ewakuacji (przyjęcia) ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia;

-   planowanie i realizowanie zadań stałej gotowości obronnej oraz związanych z osiąganiem gotowości obronnej państwa na czas kryzysu i na czas wojny;

-   kompleksowe planowanie i prowadzenie spraw obronnych Urzędu Gminy, w tym opracowywanie i aktualizowanie Regulaminu organizacyjnego Urzędu na wypadek wojny i współpraca w tym zakresie z komórkami organizacyjnymi Urzędu;

-   reklamowanie od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej radnych i pracowników Urzędu Gminy w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;

-   organizowanie szkoleń z zakresu  problematyki  obronnej;

-   sprawowanie funkcji pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych.

-   wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta lub bezpośredniego przełożonego wynikających z bieżących potrzeb pracodawcy. 

Wymagane dokumenty

-      list motywacyjny;

-      wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie zawierający informacje, o których mowa w art. 221 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2023 r. poz. 1465), tj.: imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia (załącznik do ogłoszenia),

-      kserokopia dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;

-      kserokopia innych dokumentów potwierdzających posiadane umiejętności i kwalifikacje;

-      kserokopia świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających dotychczasowy przebieg zatrudnienia;

-      oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu
z pełni praw publicznych;

-      oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyśle przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

-      oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych
w załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

Warunki pracy

-   Wymiar czasu pracy – 0,5 etatu;

-   Podstawowy system czasu pracy – 4 godziny dziennie i 20 godzin tygodniowo
w pięciodniowym tygodniu pracy w  miesięcznym okresie rozliczeniowym;

-   Pracownik wykonywał będzie obowiązki zgodnie z ustalonym przez przełożonego zakresem czynności;

-   Miejsce wykonywania pracy: Urząd Gminy w Siemieniu, ul. Stawowa 1b,
21-220 Siemień;

-   Zatrudniona osoba będzie pracownikiem samorządowym na stanowisku urzędniczym którego obowiązki i uprawnienia określa ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.), ustawa z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135); Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych  (Dz. U. z 2024 r. poz. 1638) oraz ustalony w zakładzie pracy regulamin organizacyjny, pracy i wynagradzania. 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Siemieniu w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosi co najmniej 6% w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

 

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty należy składać osobiście w Sekretariacie Urzędu Gminy w Siemieniu (pokój nr 14) lub pocztą tradycyjną na adres Urząd Gminy w Siemieniu ul. Stawowa 1b,
21-220 Siemień
z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko podinspektor
ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego” w terminie do dnia 23 maja 2025 r.
do godz. 1530.

 

 

Wskazany termin jest jednoznaczny z wpływem dokumentów aplikacyjnych do Urzędu.

 

Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.

 

Załączniki
  • pdf 101 KB pobrano: 15 razy
  • pdf 94,5 KB pobrano: 12 razy
  • pdf 195 KB pobrano: 23 razy
  • pdf 144 KB pobrano: 13 razy

  • Wybrany kandydat
    Greta Róża Jazurek

    Uzasadnienie wyboru
    Kandydatka spełniła w najwyższym stopniu wymagania stawiane kandydatom podczas rekrutacji zawarte w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze Podinspektor ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w Urzędzie Gminy w Siemieniu. Pani Greta Róża Jazurek spełniła wszystkie wymagania niezbędne do ubiegania się o stanowisko określone w ogłoszeniu o naborze. Ponadto kandydatka posiada wykształcenie wyższe licencjackie i magisterskie na kierunku bezpieczeństwo narodowe, co jest zgodne z wymaganiami dodatkowymi określonymi w ogłoszeniu o naborze. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej Pani Greta Róża Jazurek wykazała się podstawową, akademicką wiedzą w zakresie przygotowania do wykonywania zadań określonych na tym stanowisku pracy. W zakresie podstawowym wykazała się znajomością zadań wynikających z ustaw: o ochronie ludności i obronie cywilnej, zarządzaniu kryzysowym, o obronie ojczyzny, samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych. Ponadto na podstawie dotychczasowego doświadczenia zawodowego stwierdzono, że Pani Greta Róża Jazurek zna specyfikę pracy administracyjnej oraz zasady obiegu dokumentów. Kandydatka dysponuje odpowiednimi umiejętnościami z zakresu obsługi komputera i systemów informatycznych w administracji. Posiada dostateczne przygotowanie merytoryczne i odpowiednie predyspozycje do prawidłowego wykonywania powierzonych obowiązków na stanowisku Podinspektora ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.
    Greta Róża Jazurek

    Renata Agnieszka Michalik

    Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Administrator Bip
    Dodano do BIP dnia 12-05-2025 15:26:30