Podinspektor ds. ochrony środowiska
- wykształcenie wyższe, preferowane: administracja, prawo, ochrona środowiska, rolnictwo;
Wymagania niezbędne do ubiegania się o zatrudnienie:
- posiadanie obywatelstwa polskiego z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia
21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1135, z późn. zm.);
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;
- wykształcenie wyższe.
Uwaga: Osoby nie spełniające wszystkich wymagań niezbędnych nie zostaną dopuszczone
do udziału w prowadzonym postępowaniu.
Wymagania dodatkowe:
- wykształcenie wyższe preferowane: administracja, prawo, ochrona środowiska, rolnictwo;
- znajomość przepisów prawnych, w tym w szczególności: ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach, ustawy prawo ochrony środowiska, ustawy prawo wodne, ustawy
o ochronie zwierząt, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o dostępie do informacji publicznej;
- dyspozycyjność, komunikatywność;
- zdolność do podejmowania decyzji i samodzielnego rozwiązywania problemów;
- zdolności interpersonalne i organizacyjne;
- odporność na stres, umiejętność pracy w zespole i pod presją czasu;
- umiejętność analitycznego myślenia oraz koordynowania działań;
- wysoka kultura osobista, uprzejmość, życzliwość, odpowiedzialność, bardzo dobra organizacja pracy;
- umiejętność obsługi elektronicznego systemu obiegu dokumentów;
- znajomość obsługi komputera w zakresie pakietu biurowego (edytor tekstów, arkusz kalkulacyjny, poczta) oraz urządzeń biurowych;
- poczucie odpowiedzialności za swoja pracę.
Do głównych zadań wykonywanych na stanowisku należeć będzie:
1) prowadzenie spraw związanych z ochroną i kształtowaniem środowiska, ochroną przyrody, gospodarką odpadami, sprawami p. poż.;
2) wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów;
3) nakładanie kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew lub krzewów
z nieruchomości;
4) naliczanie opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska i wprowadzanie w nich zmian;
5) działanie na rzecz zapewnienia warunków niezbędnych dla ochrony środowiska przed odpadami oraz dbanie o utrzymanie porządku i czystości;
6) uzgadnianie z właściwymi organami wskazań lokalizacyjnych dotyczących inwestycji szczególnie szkodliwych dla środowiska i zdrowia ludzi;
7) czuwanie nad przestrzeganiem nakazów i zakazów ochrony środowiska przy podejmowaniu decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji;
8) zapewnianie warunków do realizacji przepisów o ochronie środowiska oraz kontrolowanie przestrzegania i stosowania tych przepisów na terenie objętym właściwością Gminy;
9) tworzenie gminnego planu gospodarki odpadami;
10) opiniowanie zezwoleń zatwierdzających programy gospodarki odpadami;
11) opiniowanie zezwoleń zatwierdzających programy gospodarki odpadami niebezpiecznymi;
12) opiniowanie zezwoleń na prowadzenie odzysku lub unieszkodliwianie odpadów;
13) przygotowywanie decyzji nakazującej posiadaczom odpadów usuwanie ich
z miejsc nie przeznaczonych do składowania;
14) opiniowanie decyzji zatwierdzających projekt prac geologicznych, których wykonywanie wymaga koncesji;
15) działanie w porozumieniu z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w zakresie użytkowania obiektu, zgodnie z zasadami opieki nad zabytkami, w sposób odpowiadający jego wartości zabytkowej;
16) przyjmowanie zawiadomień o znalezieniu podmiotu archeologicznego lub
o odkryciu wykopaliska i niezwłoczne powiadomienie o tym Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
17) przygotowywanie wniosków o wpis do rejestrów zabytków dóbr kultury nieruchomości oraz kolekcji;
18) przygotowywanie do wydania zarządzeń w celu zabezpieczenia zabytków
w nagłych przypadkach i zawiadomienie o tym Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
19) prowadzenie ewidencji dóbr kultury znajdujących się na terenie Gminy;
20) organizowanie i prowadzenie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi;
21) koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działaniami w zakresie utrzymania dróg gminnych;
22) prowadzenie ewidencji dróg gminnych, mostów i przepustów;
23) przygotowywanie opinii o przebiegu dróg;
24) systematyczny przegląd dróg gminnych, wnioskowanie remontów, napraw, modernizacji i oznakowania;
25) przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników;
26) przygotowywanie dokumentacji do orzekania o przywróceniu pasa drogowego drogi gminnej do stanu poprzedniego, w razie jego naruszenia;
27) naliczanie opłat i wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego;
28) opiniowanie projektów organizacji ruchu na czas zajęcia pasa drogowego;
29) organizacja zimowego utrzymania dróg gminnych;
30) współpraca z Zarządami Dróg;
31) planowanie oświetlenia dróg i miejsc publicznych, których Gmina jest zarządcą oraz rozliczanie kosztów zużycia energii elektrycznej;
32) realizowanie zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej, w tym:
a) nadzór nad ochotniczymi strażami pożarnymi,
b) sprawowanie nadzoru nad potrzebami poszczególnych OSP (paliwo, sprzęt, wyposażenie, itp.)
c) zapewnienie gotowości bojowej OSP;
33) prowadzenie ewidencji i rozliczanie paliwa autokarów szkolnych, samochodów strażackich, motopomp, itp.;
34) wydawanie kart drogowych i kart pracy kierowcom;
35) przygotowywanie wniosków w celu pozyskania środków finansowych z zewnątrz;
36) prowadzenie spraw związanych z Centralna Ewidencją Emisyjności Budynków;
37) wprowadzanie deklaracji do CEEB;
38) kontrola budynków pod względem stosowanej metody ogrzewania oraz danych zawartych w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków;
39) sporządzaniem sprawozdań z Programu Ochrony Powietrza dla Strefy Lubelskiej;
40) opracowywanie projektów zarządzeń Wójta, uchwał Rady Gminy zgodnie
z powierzonym zakresem czynności oraz ich realizacja;
41) wykonywanie innych zadań wynikających z aktualnych potrzeb pracodawcy
i zleconych przez Wójta lub osobę przez niego upoważnioną.
- list motywacyjny;
- wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie zawierający informacje, o których mowa w art. 221 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2023 r. poz. 1465), tj.: imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia (załącznik do ogłoszenia),
- kserokopia dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
- kserokopia innych dokumentów potwierdzających posiadane umiejętności i kwalifikacje;
- kserokopia świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających dotychczasowy przebieg zatrudnienia;
- oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu
z pełni praw publicznych;
- oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyśle przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych
w załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.
- Wymiar czasu pracy – 1etat;
- Pracownik wykonywał będzie obowiązki zgodnie z ustalonym przez przełożonego zakresem czynności;
- Miejsce wykonywania pracy: Urząd Gminy w Siemieniu, ul. Stawowa 1b,
21-220 Siemień;
- Zatrudniona osoba będzie pracownikiem samorządowym na stanowisku urzędniczym którego obowiązki i uprawnienia określa ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.), ustawa z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135); Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1638) oraz ustalony w zakładzie pracy regulamin organizacyjny, pracy i wynagradzania.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Siemieniu w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosi co najmniej 6% w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Wymagane dokumenty należy składać osobiście w Sekretariacie Urzędu Gminy w Siemieniu (pokój nr 14) lub pocztą tradycyjną na adres Urząd Gminy w Siemieniu ul. Stawowa 1b,
21-220 Siemień z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko podinspektor
ds. ochrony środowiska” w terminie do dnia 18 lipca 2025 r.
do godz. 1530.
Wskazany termin jest jednoznaczny z wpływem dokumentów aplikacyjnych do Urzędu.
Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
Z osobami, które spełniły wymagania formalne zawarte w ogłoszeniu o naborze, zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.
Osoby zakwalifikowane do dalszego postępowania konkursowego o terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej zostaną poinformowane na wskazane dane kontaktowe. W związku z powyższym prosimy w kwestionariuszu osobowym podać obowiązkowo dane kontaktowe.
Osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie, nie będą o tym informowane.
Dodano do BIP dnia 02-07-2025 14:02:27