Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Siemień

Logo - Urząd Gminy Siemień

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Podinspektor ds. wymiaru podatków i opłat

Jednostka ogłaszająca
Urząd Gminy Siemień ul. Stawowa 1b 21-220 Siemień
Data ogłoszenia
2019-04-04
Termin składania dokumentów
2019-04-17
Wymagane wykształcenie

-    wykształcenie wyższe, preferowane: ekonomia, rachunkowość, geodezja

Wymagania związane ze stanowiskiem

-     posiadanie obywatelstwa polskiego;

-     posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

-     brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

-     nieposzlakowana opinia;

-     stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;

-     posiadanie minimum 2 letniego stażu pracy na stanowiskach związanych z rachunkowością, księgowością, lub na stanowiskach w biurach rachunkowych prowadzących księgowość gospodarstw lub przedsiębiorstw rolniczych, praca w roli doradców w zakresie rachunkowości rolnej, stanowiskach inżynierskich i menadżerskich w firmach geodezyjnych, wydziałach geodezji urzędów administracji państwowej i samorządowej, instytucjach
i przedsiębiorstwach geodezyjnych i kartograficznych.

 

Uwaga: Osoby nie spełniające wszystkich wymagań niezbędnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.  

 

Wymagania dodatkowe:

-        znajomość następujących aktów prawnych:

  • ustawa o samorządzie gminnym,
  • ustawa o finansach publicznych,
  • ustawa Kodeks postępowania administracyjnego;
  • ustawa Ordynacja  podatkowa,
  • ustawa o podatkach i opłatach lokalnych,
  • ustawa o podatku rolnym,
  • ustawa o podatku leśnym,

-     umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji;

-     poczucie odpowiedzialności za swoją pracę;

-     umiejętność pracy w zespole;

-     komunikatywność.

Zakres obowiązków

Do głównych zadań wykonywanych na stanowisku należeć będzie:

-        prowadzenie spraw podatków i opłat lokalnych w zakresie: wymiaru podatku od nieruchomości, wymiaru podatku rolnego, wymiaru podatku leśnego od osób fizycznych i osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej;

-        określanie wysokości zobowiązania podatkowego, podatku od nieruchomości rolnego i leśnego dla osób prawnych, kontrola deklaracji składanych przez osoby prawne, zgodnie z ustawą;

-         dokonywanie wymiaru i korekt podatków w ciągu roku podatkowego zgodnie z powstaniem lub wygaśnięciem obowiązku podatkowe;

-         weryfikowanie posiadanych informacji podatkowych z danymi zawartymi w ewidencji gruntów i budynków;

-         załatwianie środków odwoławczych od decyzji wymiarowych należnych zobowiązań podatkowych;

-         prowadzenie spraw z zakresu pomocy de minimis i pomocy publicznej w podatkach i opłatach lokalnych, w tym w szczególności:

  •  weryfikacja wniosków składanych przez podatników,
  • prowadzenie postępowań i przygotowywanie decyzji ws. pomocy de minimis
    i pomocy publicznej,
  • wydawanie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy publicznej,
  • sprawozdawczość z zakresu pomocy publicznej, w tym miesięczna w systemie SHRIMP;

-         aktualizowanie bazy danych podatników;

-         przeprowadzanie kontroli podatkowych;

-         wydawanie zaświadczeń o wielkości użytków rolnych;

-         prowadzenie i gromadzenie dokumentów niezbędnych do stosowania z urzędu ulg w spłacie podatków, sporządzanie wniosków w sprawach ulg, prowadzenie postępowania podatkowego oraz przygotowywanie decyzji w tym zakresie;

-         udzielanie pisemnych informacji na wniosek KRUS i innych podmiotów;

-         przyjmowania wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, a w szczególności:

  • potwierdzanie powierzchni użytków rolnych będących w posiadaniu lub współposiadaniu producenta rolnego,
  • ustalanie powierzchni gruntów, na które nie przysługuje zwrot podatku;

-         sporządzanie sprawozdań, analiz, informacji i zestawień niezbędnych do przygotowania projektu budżetu, sprawozdań z wykonania budżetu oraz uchwał dotyczących podatków i opłat lokalnych;

-         przygotowywanie projektów uchwał w zakresie podatków i opłat lokalnych;

-         wykonywanie innych, nie ujętych w niniejszym zakresie czynności spraw doraźnych zleconych przez Skarbnika Gminy i Wójta Gminy.

Wymagane dokumenty

-     list motywacyjny;

-     kwestionariusz osobowy lub CV;

-     kserokopia dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;

-     kserokopia innych dokumentów potwierdzających posiadane umiejętności i kwalifikacje;

-     kserokopia świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających dotychczasowy przebieg zatrudnienia;

-     oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych;

-     oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyśle przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Warunki pracy

-     wymiar zatrudnienia: 1 etat;

-     miejsce wykonywania pracy: Urząd Gminy w Siemieniu, ul. Stawowa 1b, 21-220 Siemień;

-     praca w pomieszczeniach biurowych z obsługą komputera i urządzeń biurowych;

-     pracownik wykonywał będzie obowiązki zgodnie z ustalonym przez przełożonego zakresem czynności;

-     zatrudniona osoba będzie pracownikiem samorządowym na stanowisku urzędniczym którego obowiązki i uprawnienia określa ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 506), Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. poz. 936 z późn. zm.) oraz ustalony w zakładzie pracy regulamin pracy i wynagradzania. 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W miesiącu marcu 2019 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty należy składać osobiście w Sekretariacie Urzędu Gminy w Siemieniu (pokój nr 14) lub pocztą na adres Urząd Gminy w Siemieniu ul. Stawowa 1b, 21-220 Siemień z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko podinspektor  ds. wymiaru podatków i opłat” w terminie do dnia 17 kwietnia 2019 r. do godz. 1530.

 

Wskazany termin jest jednoznaczny z wpływem dokumentów aplikacyjnych do Urzędu.

 

Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.

Uwagi

Wymagane dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem oraz stosowną klauzulą dotyczącą wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do realizacji procesu rekrutacji.

Załączniki
  • pdf pobrano: 200 razy

  • Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Administrator Bip
    Dodano do BIP dnia 04-04-2019 10:06:04